SKRIVET: 2009-11-15, kl 18:12:43 | PUBLICERAT I: Hanna

Idiotiskt!

Läste en krönika (heter det så?) av Malin Wollin på aftonbladet idag. Jag har aldirg läst något av henne, men det inrycket jag fick av henne nu var att hon måste vara en idiot! Håller verkligen inte med henne! Hon kallar sig själv för "Nazi-Mamma" och rubriken till krönikan är "Jag äger mitt barn tills hon fyller 18 år". Hon vill att hennes barn ska få vara barn, tills de fyller 18. Hennes dotter ska inte få andvända smink försn hon fyller 18, och hennes barn ska inte få bestämma vilka kläder de ska ha på sig etc. Visst, föräldrar har ju såklart ansvar för sina barna och måste ta det ansvaret. Men barn/tonåringar måste också få lära sig att ta ansvar för sig själva, hur ska vi annars klara oss i livet? Och som hon skrev, "jag äger mitt barn", man kan inte äga en annan männsika! Alla människor har en egen vilja och måste lära sig att ta ansvar för sig själv. Nu har hon en dotter på 4 år, om 10 år kan man ju se hur hon lyckas med att förbjuda smink, bestämma kläder och massa andra saker.

Läs krönikan här: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6122734.ab



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: